Fantasy Worlds
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Fantasy Worlds

Fantastik evren hakkında herşey.A lot of things about Fantasy realms.
 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Karakter Yaratmak

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Nelaldor
Admin
Nelaldor


Mesaj Sayısı : 5
Kayıt tarihi : 18/03/12
Yaş : 29
Nerden : Bursa

Karakter Yaratmak Empty
MesajKonu: Karakter Yaratmak   Karakter Yaratmak EmptyÇarş. Nis. 25, 2012 7:52 pm

Oyuna başlamadan önce kenndinize bir karakter yaratmanız gerekir. Karakteriniz olmadan doğal olarak oyunu da oynayamazsınız Very Happy Karakter yaratma formu şöyledir:


İsim: Kahramanınızın ismi

Oyuncu: Herkesin bu karakteri kimin oynattığını bilmesi için isminizi buraya yazarsınız.

Sınıf: FRP'de tüm oyuncu karakterler birer sınıfa dahildir. Sınıf bir karakteri tanımlar, onun sahip olup diğer sınıfların sahip olamadığı yeteneklerin bir göstergesidir. Sınıfın ne olduğunu ileriki derslerde daha detaylı anlatacağım ama şimdilik genel olarak en çok seçilen sınıflar hakkında bir iki şey söyleyerek bu konuyu biraz pekiştirelim.


Dövüşçü (Fighter)
Kolcu (Ranger)
Paladin
Barbar (Barbarian)
Büyücü (Wizard)
Sorcerer
Warlock
Rahip (Cleric)
Druid (Druid)
Keşiş (Monk)
Hırsız (Thief)
Ozan (Bard)

Dövüşçü bir savunucu, kılıç ustası, asker ve kavgacıdır.Silah ve taktik bilgisine göre yaşar veya ölür. Dövüşçüler yaratıklar ve suçlularla göğüs göğüse çarpışırken savaşların önünde bulunabilir. Eğer bir dövüşçü yaşamayı ümit ediyorsa güçlü ve sağlıklı olmalıdır.

Paladin cesur ve saf bir savaşçıdır, iyi ve doğru olan her şeye örnek olarak gösterilebilecek birisi. Bir dövüşçü gibi bir paladin de savaş adamıdır. Fakat bir paladin doğruluk idealleri, adalet, dürüstlük, dindarlık ve yüreklilik için yaşar. Bu değerlerin yaşayan bir örneği olmak için kendini paralar ki böylece başkaları ondan öğrenecekleri kadar davranışlarından da ders alabilsin.

Kolcu bir savaşçı ve orman adamıdır. Silahlarla ustadır ve iz sürme ve doğa konusunda bilgilidir.Kolcu sıklıkla kaybolmuş yolculara ve köylü halkına rehberlik eder ve onları korur. Yaşamını sonuna kadar yaşayabilmek için bir kolcunun doğanın yollarında güçlü ve bilge olması gerekmektedir.

Barbarlar normal diğer savaşçılara oranla daha vahşi ve yabani aynı zamanda da oldukça gurur sahibi geleneklerine de bağlı savaşçılardır. Onları normal bir savaşçıdan daha üstün kılan yanları dövüşlerine tüm benliklerini katmalarıdır, öfkelerini dövüşte itici bir güç olarak kullanırlar.

Bir büyücü hayatta kalmak için bilgisine ve aklına güvenmek zorundadır.Büyücüler nadiren bir savaşçı grubunun eşliği olmadan maceralara çıkmış olarak gözükürler.

Bir sorcerer büyüyü bir nevi kanında taşır ve büyüleri yoğun çalışmalar sonucu olmaktan çok yetenekleri ile yapar.

Warlocklar saf kötülüğün temsilidir. Sadece Necromancy ve hasar odaklı Evocation kullanırlar. Kendilerine yardımcı olmaları için de demonlar çağırabilirler.

Bir rahip toplumun ihtiyaçlarına eğilen herhangi bir tanrının din adamıdır. O hem koruyucu hem iyileştiricidir. Fakat sadece kendini savunan bir tutum içinde değildir. Kötü güçler tehdit oluşturmaya başladığında bir rahip onu yuvasında bulup yok etmeye uygun bir kişidir.

Druid bir din adamının bir ortama nasıl ayak uydurabileceğinin bir örneğidir. Druid doğa ile ilgili sebeplere hizmet eder; yabanıl mekanlar onun toplumudur. özel güçlerini doğayı korumak ve dünyadaki dengeyi muhafaza etmek için kullanır.

Keşiş (Monk) silahsız vuruşları hızlı ve sert olan bir yakın dövüş ustasıdır, egzotik güçlerin bir efendisi. Bir keşişin büyük özelliği silahsız savaşmasıdır. Onun zırhı derisi, silahları ise yumruklarıdır. Keşişler büyü yapamasa da kendi içlerinde büyülü güçleri vardır. Bunlardan en çok bilineni ise “Ki” saldırılarıdır. Bu özellikleri ile düşmanlarını tek bir yumrukta felç edebilir ya da kendilerini medite ederek daha da güçlendirebilirler. Canlı kalabilmek için vücuduna iyi hükmedebildiğine ve kullandıkları özel “Ki” enerjisine güvenmesi gerekmektedir.

İyi veya kötü amaçlarını gerçekleştirmek için hırsız yetenekli bir aşırıcıdır. Zeka, çeviklik ve gizlilik onların ayırt edici özelliğidir. Yeteneklerini yoldan öylesine geçen yolculara veya zengin tüccarlara karşı ya da baskıcılara ve canavarlara karşı kullanmak hırsızın kendi yapacağı bir seçimdir.

Ozan da düzenbazdır fakat hırsızdan çok farklıdır. Onun gücü hoş ve büyüleyici kişiliğinde yatmaktadır. Bu gücüyle ve aklıyla bu dünyada yolunu bulmayı becerir. Bir ozan, dedikodu, uzun hikayeler ve bilginin yürüyen deposu ve yetenekli bir müzisyendir. Yoluna çıkan her şeyden biraz öğrenir. Her şey hakkında bir şeyler bilir ama hiçbirinde usta değildir. Pek çok ozan hergelenin tekidir ama gene de hikayeleri ve şarkıları her yerde içtenlikle karşılanır.

Irklar: FRP oyununda tüm karakterler ırklara sahiptir. Bilinen hayal dünyalarının çoğunda insan baskın ırktır, fakat diyarda gezen cüceler, elfler, yarımelfler, gnomlar ve buçukluklar da vardır.

İnsan (Human)

Faerun'da en çok bulunuan ırk İnsan ırkıdır.Bahsettiğim gibi ilk özel beşliden birisidir.En fazla yüz sene kadar yaşayabilirler.Bu kısa ömürlerinde Her yere kolayca uyum sağlayabilen ve herşeyi çabuk öğrenen hırslı bir ırktır.Diğer ırklara göre savaş konusunda daha iyilerdir.Genellikle boyları 1.65 ve 2.00 metre arasındadır.İnsanlar yeryüzünde yaşarlar.Tek başlarına yaşamayı tercih etmezler köy,kasaba,şehir gibi kendi kurdukları yerlerde yaşarlar.Sistemleri Krallıktır.

Yaşadıkları Bölgeler: İnsan ırkı alışabildiği her yerde rahatça yaşar.
Favori Sınıfı: Herhangi biri
Lisan: Ortak lisan ve öğrendiği her dil


Elfler (Elves)

Karakter Yaratmak Unutulmus-diyarlar-elf
Faerun'un ev sahipliği yaptığı ilk beş ırktan sonra gelen ırktır.Elfler ince ve narin yapılı olmalarına karşın ne kadar ufak ve güçsüz gözükselerde zekaları sayesinde herşeyin çaresine bakabilirler.Özellikle büyü kullanma konusunda profesyonellik kazanmışlardır.Elfler 1.65 boylarında sivri kulaklı insanlara benzeyen bir ırktır.Genellikle Evermeet'te yaşarlar.Elfler kendi aralarında sınflara ayrılmıştır.Bunlar: Moon elf,wild elf,sun elf ve drow'dur.

Kara Elf (Drow veya Dark Elf)

Karakter Yaratmak Unutulmus-diyarlar-drow
Drowlar lanetlenmiş elflerdir.Kara bir tene ve bembeyaz şaçlara sahiptirler.Gözlerinin renkleri ise kırmızı,mor,sarı,gri ve mavi tonlarındadır.Irkdaşlarına göre arasında en ölümcül ve en acımasız olanıdır.Büyü konusunda en becerikli olan ırktır.Drowlar veya dark elfler sadece kendi çıkarları için (bazı istisnalar da mevcuttur Bkz. Drizzt Do'Urden) ve kaos tanrıçası Lolth için yaşarlar.Aralarında sürekli bir mevki kapma yarışı vardır.Yeryüzüne yaşamlarını sürdürmeleri çok zordur.Güneş ışınları kara tenine ve büyü gücüne zara verir.Yeraltında,Underdark'ta yaşarlar kaos yönetim sistemi vardır.Şehirleri en güçlü ilk sekiz evin Lolth rahibeleri tarafından yönetitlir.Yönetim hakkına yalnızca dişi ve rahibe olan drowlar sahiptir.Erkeklerin yönetim üzerinde ve daha bir çok şey üzerinde sözü geçmez.Yüzeyde yaşayan elflerden nefret ederler.

Yaşadıkları Bölgeler: Underdark
Favori Sınıfı: Wizard ( Erkek ),Cleric ( Kadın )
Lisan: Elfçe,yeraltı dili,Abyssal, Ortak lisan,Draconic,Goblin,Illuskan ve drow işaret dili

Ay Elfleri (Moon Elves)

Moon elfleri faerunda çok bulunan bir ırktır.Bazen gümüş elf diye de çağırılabilirler.Genellikle deri renkleri ten rengidir.Bazılarının ki mavide olabilir.Saçlarının rengi gümüş,beyaz,siyah ve mavidir.Gözleri ise mavi ya da yeşil renklidir.Boyları elf standartlarındadır.Büyü kullanma yetenekleri iyidir.

Yaşadıkları Bölgeler: Dalelands'i ormanları,Evermeet,Silverymoon ve batı Heartlands
Favori Sınıfı: Wizard
Lisan:Elfçe,Ortak lisan,Auran,Chondathan,Gnoll,Gonome,Halfling,Illuskan ve Slyvan

Güneş Elfleri (Sun Elves)

Güneş elfleri Faerun'da az bulunan bir elf ırkıdır.Bu elfler genellikle Evermeet'te yaşarlar.Bazen gold elf ( altın elf ) olarakta çağırabilirler.Ten renkleri bronzdur.Saçları altın,sarışın,bakır veya siyah renklidir.Göz renkleri ise yeşil veya altın renklidir.Krallık yönetiminde yaşarlar.

Yaşadıkları Bölgeler:Ormanlar,Evermeet,Silverymoon ve batı Heartlands
Favori Sınıfı: Wizard
Lisan: Elfçe,Ortak lisan,Auran,Chondathan,Gnoll,Gonome,Halfling,Illuskan ve Slyvan

Vahşi Elfler (Wild Elves)

Faerun'da çok çok az bulunan ir elf çeşitidir.Çünkü genellikle ormanlarda vahşi ortamlarda gizlice yaşarlar.Bazen green elf ( yeşil elf ) olarakta çağırılırlar.Ten renkleri koyu kahverengidir.Saçları ise siyah ya da açık kahverengidir.Doğa ile iç içe olduklarından dolayı diğer ırkdaşlarına göre daha dayanıklı ve daha güçlüdür.

Yaşadıkları Bölgeler: Sıcak güney ormaları,Chondawood,Methwood,Amtar ormanları ve Misty vale
Favori Sınıfı: Sorcerer
Lisan: Elfçe, Ortak lisan,Gnoll,Orc,Sylvan,Tashalan

Orman Elfleri (Wood Elves)

Karakter Yaratmak Unutulmus-diyarlar-wood-elf-sun-elf
Orman elfleri Güneş elfleri ile nerdeyse aynı özelliğe sahiptir.Az görülen bir elf çeşitidir.Bakır elf diye de çağırılabililer.Bakır renkli bir tene ve yeşil gözlere sahip bir ırktır.Sürekli ormanda yaşadıkları için orman canlılarını kendilerine dost yapmışlardır.

Yaşadıkları Bölgeler: Dalelands'in ormanları,Great dale'ın kuzeyi,Tethyr ve Kuzey Heartlands
Favori Sınıfı: Ranger
Lisan: Elfçe, Ortak lisan,Gnoll,Chondathan,Sylvan,Draconic


Gnome

Karakter Yaratmak Unutulmus-diyarlar-gnome
Gnomler genelde 1.35 boylarında cüceye benzeyen bir ırktır.İnsanlarla çok ortak yönü vardır.Gnomelar icat bulmayı ve kazı yapmayı çok severler.Yeryüzünde e yeraltında yaşayabilirler.Medeniyet kurarak yaşarlar.Gnomelarda kendi aralarında ikiye ayrılır.

Yeraltı Gnome'u (Deep Gnome)

Underdark'ın derinlerinde saklı bir biçimde yaşarlar.Şehirlerini bulunması zor yerlere kurarlar.Deep gnomelar,svirfneblin olarakta çağırılırlar.Evlerini mağaraları kullanarak yaparlarKazı yapmayı ve değerli maden çıkarma konusunda çok iyidirler..Svirfneblinlerin deri rengi kahverengi veya gridir.Göz ve şaçlarıda gri renktedir.Underdark'ta yaşadıkları için her türlü tehlikeyi bilirler ve zeki bir ırktır.

Yaşadıkları Bölgeler: Underdark
Favori Sınıfı: Illisuon
Lisan: Gnome,Ortak lisan,Draconic,Elfçe,Dwarven,Terran

Kaya Gnome'u (Rock Gnome)

Rock gnome'lar Faerun'un en bilindik gnome türüdür.Yani sadece gnome olarak çağırılırlar.İcat bulmaya ve maden çıkarmayı yaşam biçimi haline getirmişlerdir.

Yaşadıkları Bölgeler: Lantan,Batı Heartlands,Dalelands ve Great Dale
Favori Sınıfı: Illisuon
Lisan:Gnome,Ortak lisan,Draconic,Chondathan,Dwarven,Goblin,Sylvan, Illuskan,Terran


Yarı Elfler (Half Elves)

Karakter Yaratmak Unutulmus-diyarlar-halfelf
Yarı elfler insan ve elf'in çiftleşmesi sonucunda ortaya çıkan bir türdür.Drow ve insandan oluşan bir half drow'un koyu renkli bir teni,gri veya beyaz saçları ve insana ait bir göz rengi vardır.Moon half elf'in soluk bir ten rengi vardır.Sun elflerin ise bronz bir ten rengi yeşil veya sarı gözleri,Wild elflerinde kahverengi deri rengi , Wood elflerde bakır renkli derileri ve yeşil gözleri vardır.


Yarı Orc (Half Orc)

Yarı orclar,insan ve orc'un çiftleşmesi sonucu ortaya çıkan bir türdür.Medeniyet kurarak yaşamazlar genelde tek yada grup halinde dolaşırlar.Hafif açık yeşil deri renkleri vardır ve bir orc kadar cüsselidir.Ayrıca bir insan zekasınada sahiptirler.

Yaşadıkları Bölgeler: Amn,Chessenta,Damara,Kuzey Moonsea,Vaasa, ve Waterdeep
Favori Sınıfı: Barbarian
Lisan: Orc,Ortak lisan,Giant,Gnoll,Goblin,Illuskan,Yeraltı dili


Buçukluklar (Halflings)

Faerun'daki en küçük ırktır.Luiren'in güneyinde yaşarlar.Rock gnomeları severler.Bazı buçukluklar insanların diyarın olan Big Folk'ta yaşarlar.Küçük oldukarında dolayı mükemmel bir hıza sahiptirler.


Cüceler (Dwarves)

Karakter Yaratmak Unutulmus-diyarlar-dwarf
Cüceler 1.35 boylarında ve oldukça geniş bir bedene sahiptirler.Krallıklar halinde yaşarlar.Savaş konusunda çok iyidirler.Cücelerde ikiayrı gruba ayrılmaktadır.Bunlardan biri Gold Dwarf ( Altın Cüce ) dir.yaşadıkları yerler,Smooking mountains of Unther,Giants Run Mountains ve Vilhon Reach'in batısında yaşarlar.Bir diğeri ise Gray Dwarf ( Gri Cüce ) dir.Underdark'ta yaşayan ve oldukça kötü olan bir ırktır.Mind flayerların yaptığı hata sonucunda ortaya çıkmışlardır.Genelde madencilikle uğraşırlar kılıç ve zırh yapma konusunda oldukça iyidirler

Seviye (Level):
Bu bir karakterin ne kadar tecrübeli olduğunun bir göstergesidir. FRP oyunundaki karakterler birden fazla değişik macerada yer alabilmekte ve dolayısıyla zaman geçtikçe yeteneklerini geliştirebilmektedirler. Seviyesi ne kadar yüksekse karakter o kadar tecrübelidir. Seviyesi yükseldikçe karakter bazı avantajlar kazanır. Mesela daha iyi kılıç kullanabilir veya daha karmaşık büyüleri ezberleyebilir. Bunların sonucunda ise daha büyük işlere kalkışabilir. Yeni başlayan bir karakter birinci seviyeden başlar, zaman geçtikçe tecrübe puanı alır ve seviye atlar.

Tecrübe Puanı (Experience Points - XP): Karakterin yaşadığı olaylardan ne kadar ders aldığını, ne kadar yeni şey öğrendiğini gösterir. Bir karakter yaptığı her işe yarar şeyden DM'in uygun gördüğü oranlarda XP kazanır. XP miktarınız üst seviyeye geçmek için yeterli miktara ulaştığında seviye atlarsınız ve yetenekleriniz artar. Yetenekleriniz arttıkça daha işe yarayan ve dolayısıyla size daha çok XP kazandıracak işler yapabilirsiniz ama bunla beraber bir üst seviyeye geçmek için gereken tecrübe puanı da artmıştır. Örneğin, yeni maceraya başlayan bir hırsızın 1250 XP alması ikinci seviyeye geçmesi için yeterliyken üçüncü seviye bir hırsızın dördüncü seviyeye gelebilmesi için bunun iki katına yani 2500 XP'ye ihtiyacı vardır. Bu karakterin yeteneklerini daha da geliştirebilmek için her zaman yeni öğrendiklerini sonuna kadar zorlaması gereğinden kaynaklanır.
Bu mantıktan yola çıkarak bir savaşçının bir ejderhayı öldürünce bir kurdu öldürdüğü zamankinden daha çok şey öğrendiğini yani daha çok tecrübe puanı kazanacağını da söyleyebiliriz.

Özellikler (Ability scores): Bunlar bir karakterin tanımlanmasında önemli rol oynayan değerlerdir. Bu sayılar 3 - 18 arasında değişebilir ve gerçek hayatta olduğu gibi karakterlerin bazı özellikleri yüksek olurken diğerleri düşük olabilecektir. Karakterimizin yeteneklerini belirleyen bu değerler altı tanedir: güç, beceriklilik, bünye, zeka, bilgelik, karizma.

Güç (Strength): Kaslılık,dayanıklılık ve direnme gücü.
Beceriklilik (Dexterity): El-göz koordinasyonu, çeviklik, refleksler ve denge.
Bünye (Constitution): Sağlık, fiziksel dayanıklılık (zor durumlarda, yaraya ve hastalığa karşı).
Zeka (Intelligence): Hafıza, öğrenme ve yorumlama gücü.
Bilgelik (Wisdom): Aydınlanmışlık, yargılama ve sağduyu.
Karizma (Charisma): İkna etme, kişisel çekim ve yönetme(liderlik yapma) gücü.

Yaptıkları işe bağlı olarak savaşçıların yüksek güç ve bünyeleri, rahiplerin yüksek bilgelikleri, hırsızların yüksek beceriklilikleri ve büyücülerin yüksek zekaları vardır.

Zırh: Karakterin hasardan korunmak için giydiği koruyucu giysi.

Yaşam Puanı (Hit Points - HP): Bir karakterin ölmeden önce dayanabileceği vuruş miktarını gösteren değer. Karakterin seviyesi arttıkça bu sayı da artar. Bunun nedeni karakterin bu tip yaralara zamanla eskisi kadar tepki vermemesi, alışmasıdır. Şımarık bir zengin çocuğu eline iğne batınca ortalığı velveleye verirken çok savaş görmüş geçirmiş bir savaşçının aldığı kılıç yaralarına rağmen savaşabilmesine benzer bir durum. Yüksek kalması iyidir. Bunun dışında karaktere karşı yapılan her saldırı HP götürecek diye bir kayıt yoktur veya karakterin ölmesi için illaki HP'sinin düşmesi gerekmemektedir. Bir basilisk'in bakışına maruz kalan bir maceracı HP'si düşmeksizin aniden taş kesilebilir. Ya da bir büyücünün büyüsü karakteri kör eder ama bu da karakterin HP'si düştü demek değildir.

Hasar (Damage):
Karakterin savaş sırasında aldığı yaraları gösteren değer. Her silah değişik hasar verir. Mesela bir uzun kılıç 1d8 hasar verirken bir büyük kılıç 1d10 hasar verir. Zarlar atılır ve çıkan sayı vurulan tarafın HP'sinden düşülür. Ne zaman verilen hasar karakterin HP'sini geçerse o zaman karakter bayılır, verilen hasar karakterin HP'sini 10 geçtiğinde ise karakter tamamen ölmüştür ve değişik güçlü büyüler yoluyla diriltilmediği sürece oyun dışında kalır.

Altın (Gold Piece - GP): FRP oyununda gösterilen o çok önce zamanlarda para olarak GP kullanılmaktaydı. Ve tabi esasında CP (Copper Piece), SP (Silver Piece), EP (Elektum Piece), PP (Platinium Piece) gibi bunun üst ve alt birimleri olmakla beraber temel birim GP'dir.

Silahlar: Her karakter değişik silahlara sahiptir ve burada bu silahın adı ve başarılı bir saldırıda ne kadar hasar verdiği yazılır. Hasar verme oranı bir zarla belirlenir - 1d8 veya 1d6 gibi.

Özel Yetenekler (Special Abilities): Karakterler sınıfları ırkları veya yetenek skorlarından kaynaklanan özel yeteneklere sahiptir. Bunlar burada yazılır. Mesela bir kolcu iz sürme konusunda bilgilidir.

Ekipman: Bu karakterin sahip olduğu önemli eşyaları not etmek için kullanılır. Karakter kağıdında pelerin veya ayakkabı gibi sıradan şeyler belirtilmez fakat ip veya meşale gibi özel amaçlı işe yarar şeyler belirtilir.

Büyüler: Karakterlerin kadim veya ilahi kaynaklı değişik büyüleri vardır. Bu büyülerin isimleri burada listelenir. THAC0(Vuruş Şansı): Bir karakterin bir düşmana savaş sırasında vurma ihtimalini belirleyen değer.

Yönelim (Alignment)

Öncelikle karakterin yöneliminin dünya görüşü, hayata bakış açısı olduğunu söylemek lazım.İki kelime ile ifade edilir. İlk kelime kişinin kural ve kaos içindeki yerini ikincisi iyilik ve kötülüğe bakış açısını yansıtır. Bunları aşağıda detaylı bir şekilde açıklayacağım.

Kuralcı İyi (Lawful Good): Kurallı ve güçlü bir yönetimin toplumun huzurunu sağlamak için çalışması gerektiğine inanırlar. Bu insanlar toplum çıkarı için çalışmayı severler.

Kuralcı Tarafsız (Lawful Neutral): Bu kişilere göre kurallar ve organizasyon çok önemlidir. Yönetimin gerekliliğine inanırlar; bir demokrasi veya diktatörlük de olsa. Onlarca, yönetimin gerekliliği ahlaki değerlerden daha önemlidir.

Kuralcı Kötü (Lawful Evil): Kuralları çıkarları için kullanırlar.Hükmetmeyi ve efendi-uşak ilişkisini düzgün kurmayı becerenlerin toplumda yükseldiğini düşünürler. İşlerine gelen yasayı desteklerler. Bu yasalar başkalarına zarar veriyorsa yazık olur tabii ki. Kurallara ise ceza korkusundan uyarlar. Verdikleri söze uymak zorunda bırakılacakları korkusuyla sözlerine çok dikkat ederler. Sözlerini yalnızca yasal bir şekilde bozabiliyorsa bozarlar.

Dengesel İyi (Neutral Good): Güç dengesi önemlidir ama bu gerçek iyiliğe olan ihtiyacı azaltmaz. Evren o kadar geniştir ki devamlı bir iyilik politikası dengeye zarar vermez, belki yarar bile sağlar.İyilik kurallara uymaksa tamam, değilse öyle olsun. Toplum organizasyonunun bir önemi yoktur.

Dengeci Nötrlük - Tam Nötrlük (True Neutral): Mutlak dengeye inanırlar ve olayları iyi veya kötü diye görmezler. İyiliğin veya kötülüğün güçlerinin tarafına geçmemek için ellerinden geleni yaparlar.Bu güçlerin dengede olduğunu görmek onların görevidir.Bazen ise kendilerini ittifaklar içinde bulabilirler. Çoğu zaman bozulan dengeyi düzeltmek için bu ittifaklara girerler ve öyle gerekiyorsa denge için karşı tarafa da geçebilirler.

Dengesel Kötü (Neutral Evil): Öncelikli olarak kendi gelişimleriyle ilgilenirler. Kendi başlarına veya grup halinde hareket etmek bunlar için fark etmez. Önemli olan kendi gelişimleridir, bu uğurda kullanılacak olan yolsa önemsizdir. Her ne kadar kaotik kötülerin herkesin kendi için olduğu inancı olmasa da, arkadaşlarına ihanet etme konusunda bir sorunları yoktur. Özellikle ortada bir kazanç varsa. İttifakları güce ve paraya dayanır, bu da onları rüşvete eğilimli yapar.

Kaotik İyi (Chaotic Good): İyiliğe ve doğruluğa inanırlar ama kurallarla pek isleri yoktur. Hareketleri kendi iç ahlaki pusulaları tarafından yönlendirilir ve bu pusula da her zaman kurallarla paralel gitmeyebilir.

Kaotik Tarafsız (Chaotic Neutral): O an içlerinden ne geliyorsa onu yaparlar.İyilik ve kötülük kararlarında etkisizdir ve alakasızdır. Bu kişiler ortada belli bir neden yokken neşeli bir şekilde ellerindeki her şeyi bir zar atışına bağlayabilirler. Bu karakterler tamamen güvenilmezdir. Esasında onlar hakkında güvenebileceğiniz tek şey güvenilmez olduklarıdır. (Not: Eğer grubunuzda bir tane varsa bir FRP oyunundan hatırladığınız komik anıların %70i bu karakterlerin davranışları ile alakalı olacaktır. Yani esasında bir oyunda bulunması gereken bir karakter diye düşünüyorum.)

Kaotik Kötü (Chaotic Evil): Bunlar iyi ve düzenli olan her şey için bir felakettir. Kişisel kazanç ve zevk için hareket ederler.İstediklerini almak için her türlü yola başvurmakta yanlış bir yan görmezler. Kurallar ve yönetimler kendini savunamayanlar içindir. Güçlü olanlar istediğini alır, zayıflarsa ezilir. Bunlar grup oluşturduklarında birlikte hareket etme amacı gütmez, daha ziyade daha güçlü düşmanlara karşı koyarlar. Böylesi bir grup yalnızca diğerlerini emirlerini uymaya zorlayabilecek güçlü bir lider tarafından birlikte tutulabilir.Ayrıca ilk gösterdiği zayıflık belirtisinde başka birisi liderliği onun elinden alır. Suçlamaları nerdeyse hiçbir zaman kabul etmezler.

Son not olarak da söylemeliyim ki bir karakter belli bir yönelime sahipse her zaman istisnasız olarak o yönelimin felsefesine uyacak diye bir koşul yok. Bu sadece davranışların genelini belirleyen bir şey. Ama herkesi bir yumuşak karnı vardır ve bu yumuşak karna temas edilince genelde yapmadığı türden bir hareket sergileyebilir.

Bu formu doldurup Unutulmuş Diyarlar bölümüne gönderip adminin onaylmasıyla oyuna başlayabilirsiniz.

Kaynak: FRPNet.com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://fantasyportal.yetkin-forum.com
 
Karakter Yaratmak
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Fantasy Worlds :: Fantasy :: Unutulmuş Diyarlar :: Başlangıç-
Buraya geçin: